ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

آموزش نصب گسکت سوراخ دار

اگر بخواهیم یک گسکت Gasket یا همان واشر، بهترین عملکرد را در آب بندی داشته باشد، باید یکسری نکات و پارامتر ها را در نظر گرفته و به آنها اهمیت داد. حتما به این نکته توجه کنید که در هنگام نصب و خرید گسکت برای فلنج مورد نظر، باید به متریال فلنج و واشر، ضخامت و ابعاد آنها و همچنین سیالی که در نظر داریم دقت کرد. گسکت سوراخ دار یکی از انواع واشر های موجود در بازار می‌باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به آموزش نصب آن خواهیم پرداخت.

روش نصب و راه اندازی گسکت سوراخ دار

در مرحله اول باید قبل از هرگونه اقدام با یک برس مسی سطح فلنج را به طور کامل تمیز کرد به طوری که در محل قرار گیری واشر، هیچگونه خرده ریز و یا موادی در سطح آن باقی نماند. همچنین سطح فلنج را کاملا برسی کنید، اتصال دهنده ها (استاد بولت و پیچ و مهره ها) برای اطمینان از نداشتن هیچگونه نقصی. در صورت وجود عیب در هرکدام از تجهیزات باید به دنبال جایگرین برای آن بود و در صورت شک داشتن در این مورد باید با کارشناس مربوطه و عیب تجهیز مورد نظر صحبت شود.

نکات مهم در هنگام نصب گسکت سوراخ دار

ابعاد گسکت آب بندی

گسکت سوراخ دار را برسی کنید و از اندازه مناسب آن اطمینان حاصل کنید که قطر داخلی آن کوچکتر از ابعاد داخلی فلنج نباشد. در صورتی که طبق استاندارد ها تجهیزات را تهیه کنید در هنگام نصب مشکلی بوجود نمی‌آید.

اگر برای مشخص کردن نوع استاندارد طبق سیستمی که در نظر دارید میتوانید برای مشخص کردن متریال تجهیزات، ضخامت، ابعاد و … با کارشناسان مجموعه ولوتجهیز تماس بگیرید.

قبل از نصب، سوراخ های پیچ و مهره را که بر روی گسکت می‌باشد تست کنید. در صورت کوچک تر بودن سوراخ ها باید به وسیله پیچ های اصلی، سوراخ گسکت را بزرگتر کنید تا در هنگام نصب واشر به مشکل نخورید.

در هنگام نصب از روانکار برای پیچ ها استفاده کنید تا در هنگام گسکت پاره نشود و دچار خستگی در سفت کردن آنها نیز نشوید.

گسکت سوراخ دار و سوراخ های پیچ و مهره را با فلنج مربوطه قبل از نصب ترراز کنید و از صحیح بودن فلنج و واشر بر روی هم اطمینان حاصل کنید.

همچنین مطمئن شوید که واشر مربوطه در مرکز قرار دارد و در صورت وجود هرگونه نقص آن را گزارش کنید.

سفت کردن پیچ و مهره ها در گسکت سوراخ دار

نصب و سفت کردن پیچ و مهره ها

پس از قرار دادن گسکت سوراخ دار در مرکز و اطمینان از صحیح بودن همه مراحل، به سراغ سفت کردن پیچ و مهره ها می‌رویم.

طریقه سفت کردن:

  • تمامی مهره ها را ابتدا با دست سفت کنید.
  • سعی کنید بعد از نصب اولین مهره، به سراغ مهره کناری آن نروید، مهره بعدی را روبرویی آن در نظر بگیرید و همین صورت به سراغ مهره های بعدی بروید.
  • بعد از نصب مهره ها با دست در مرحله بعد هر مهره را به طور تقریبی حدود 30% سفت کنید.
  • در مرحله بعد هر مهره را به طور تقریبی 60% سفت کنید.
  • سپس هر مهره را به گشتاور کامل بچرخانید.
  • و در آخر حداقل یم گشتاور را به آن اعمال کنید.

به این نکته توجه کنید که همه مهره ها در جهت عقربه های ساعت است تا گشتاور یکنواخت شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.