ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

انواع استاد بولت ها به همراه جدول استاندارد

استاد بولت، وسیله‌ای بسیار کاربردی است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این وسیله همانند پیچی است که هر دو طرف آن فاقد سر می‌باشد. به همین دلیل امکان اتصال مهره به هر دو سمت این پیچ فراهم است. این وسیله با نام‌های دیگری همچون استاد بولت، پیچ تمام رزوه یا پیچ تمام دنده نیز شناخته می‌شود. انواع استاد بولت‌ ها در اندازه و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از آنها دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند. کاربرد استاد بولتها با توجه به جنس و اندازه آنها مشخص خواهد شد. از این وسیله برای انتقال موادی همچون نفت و گاز استفاده می‌شود. در این مقاله سعی داریم به صورت مفصل در مورد مشخصات و انواع استاد بول، اطلاعاتی ارائه دهیم. جهت آگاهی از این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشخصات استاد بولت و کاربرد آن‌ها

در واقع انواع استاد بولت ها در صنایعی مانند پتروشیمی و همچنین نفت و گاز، دارای کاربرد ویژه‌ای هستند. از این وسیله برای اتصال فلنج‌ها استفاده می‌شود. به این نکته توجه کنید که استاد بولت‌ها از دو مهره شش گوش و یک میله‌ی فولادی تشکیل شده‌اند. در تولید انواع استاد بولت‌ از مواد اولیه با کیفیتی استفاده می‌شود. همین موضوع موجب ایجاد خاصیت ضد زنگ زدگی (Stainless) و ضد خوردگی در آنها خواهد شد. همچنین برای پوشش این وسیله از مواد مختلفی همچون زیلان و تفلون استفاده می‌شود. به این نکته دقت کنید که در صورت استفاده از پوشش‌هایی مانند تفلون و زیلان بر روی پیچ و مهره، مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی چند برابر خواهد شد. در حالی که استفاده از پوشش تفلون، مقاومت پیچ و مهره را در برابر دمای بالا کاهش می‌دهد.

ضخامت این نوع پوشش‌ها حدود 20 تا 30 میکرون است. قابل ذکر است که استاد بولت‎ هایی که در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا دارای پوشش داکرومات هستند.

مشخصات استاد بولت

حروف روی پیچ و مهره و استاد بولت

بر روی انواع استادبولت ها یک عدد و یک حرف انگلیسی مانند L یا  Bدرج شده است که نشانگر جنس و اندازه دقیق آنها است. با توجه به این علائم می‌توان استاد بولت مناسب را شناسایی کرد. به عنوان مثال چنانچه بر روی میله یا مهره‌های این وسیله عدد 7 و حرف L درج شده باشد، نشانگر فولادی بودن جنس آن است.

متریال انواع استاد بولت‌

همانطور که در بالا اشاره کردیم، انواع استاد بولت‌ ها در جنس و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. میزان فشار و نوع فلنج مورد استفاده، تعیین کننده جنس و اندازه این وسیله در صنایع مختلف است. به عنوان مثال، استاد بولت های گالوانیزه دارای میزان تحمل بسیار بالایی هستند. این در حالی است که استاد بولتی که از جنس استیل هستند، قادر به تحمل فشار کمتری می‌باشند. همچنین سوراخ‌های موجود بر روی فلنج‌ها، نوع استاد بولت را تعیین می‌کنند. عملیات احتراق و انجماد بر روی انوع استاد بولت، جهت بالا بردن مقاومت آن انجام می‌شود. نکته مهمی که هنگام بکارگیری این وسیله باید به آن توجه کرد، کاربردی است که از آن انتظار داریم. چنانچه قصد استفاده از استاد بولت در صنایع مربوط به پتروشیمی را دارید، باید جنس فولادی آن را انتخاب کنید.

استاندارد استاد بولت

در جدول زیر استاندارد انواع استاد بولت ها را مشاهده میکنید که برای متریال های استیل و فولادی آورده شده است.

استاندارد انواع استاد بولت ها

قیمت استاد بولت

برای خرید استاد بولت باید مشخصات تجهیزات خود را برای کارشناسان مربوطه ارسال کنید تا با توجه به درخواست شما و همچنین استاندارد و متریالی که در نظر دارید نسبت به تامین آن اقدام کنند. چنانچه قصد استعلام قیمت استاد بولت را دارید میتوانید با کارشناسان مجموعه ولو تجهیز تماس گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد مشخصات و انواع استاد بولت‌ اطلاعاتی ارائه دهیم. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم.

 

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.