ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

نکات قبل از خرید شیرآلات صنعتی

اگر به دنبال خرید شیرآلات صنعتی هستید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا عواملی را که باید قبل از خرید شیرآلات صنعتی در نظر بگیرید را با هم برسی کنیم.

برای تهیه شیرآلات صنعتی برای یک سیستم و یا یک خط لوله باید حتما به جنس آلیاژ آنها توجه زیادی داشت. طول عمر یک سیستم و سالم ماندن آن علاوه بر پارامتر های دیگر باید توجه زیادی به متریال آنها داشت زیرا جنس شیرآلات به نوع سیال، فشار و همچنین از همه مهم تر به دما وابسته است. برای مثال سیال هایی که در سیستم های پتروشیمی جریان دارند، از دمای بسیار بالایی برخوردارند، در این شرایط از شیرآلاتی باید استفاده کرد که متریال آنها از استنلس استیل (Stainless steel) 309 یا 310 باشد.

پارامترهای هنگام خرید شیرآلات

در هنگام انتخاب شیرآلات صنعتی به چه پارامتر هایی توجه کنیم؟

1- نوع اتصالات و سایز شیرآلات

قطعا قبل از خرید شیرآلات صنعتی و یا اتصالات باید سایز آن ها را مشخص کنیم. برای تعیین سایز اتصالات و شیر باید سایز لوله را برسی و در نظر بگیریم. برای مثال همانطور که میدانید اتصال شیر های صنعتی به دیگر فرآیند ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، رزوه ای و فلنجی. حال اگر لوله رزوه ای است باید شیرآلات صنعتی با اتصالات رزوه ای را انتخاب کنیم با بدون هیچگونه نشتی به لوله متصل شوند.

2- جریان سیال

اینکه چه نوع سیالی قرار است در آن سیستم در جریان باشد و نوع آن تاثیر بسیار زیادی بر روی کل سیستم و مدل شیر دارد. در ادامه چند آیتم مهم درباره سیال ها که باید قبل از خرید تجهیزات و شیرآلات برسی کنید را نام میبریم.

  • سایندگی و خورندگی سیال
  • خواص سیال
  • سرعت حرکتی که سیال دارد و مقدار آن
  • واکنش پذیری شیمیایی با متریال شیر یا دیگر اجزای سیستم مورد نظر

3- عملکرد و کاربرد

هر نوع شیری که ساخته و به بازار عرضه می‌شود برای یک کاربرد خاص طراحی شده و مناسب است. یکی دیگر از پارامتر هایی که قبل از خرید شیرآلات صنعتی باید در نظر بگیرید باید ابتدا کاربرد آن را مشخص کنید. برای مثال یک شیر که برای قطع و وصل جریان طراحی شده و مناسب است، ممکن است عملکرد خوبی برای کنترل نداشته باشد.

4- دمای سیال و فشار آن

همانطور که در جریان هستید یک سیال دارای فشار و دمای خاصی است، پس باید قبل از خرید شیرآلات صنعتی، دما و فشار سیال را مشخص کنید زیرا در غیر اینصورت ممکن است شیر مورد نظر آسیب ببیند. شیرآلات از متریال های خاصی تشکیل شده اند و باید با در نظر گرفتن شرایط و نصب آنها، زمانی که سیال در دمای بالا یا پایین و یا فشار های شدید از آن عبور میکند، بتواند عملکرد درستی را از خود نشان دهد و خوبی عمل کند.

پاکسازی و نگهداری شیرآلات

5- پاکسازی و نگهداری

مانند دیگر وسایل، شیرهای صنعتی نیز بعد از گذشت مدت زمانی، سیالی که از آنها عبور میکند دچار رسوب می‌شود و یا ممکن است در درز های آن باقی بماند. بنابر این باید در زمان خرید به روش نگهداری و تمیز کردن آن نیز توجه کنید.

6- پارامتر های خاص سیستم

سیستمی که شما در اختیار دارید امکان دارد نیاز به شیرآلاتی با استاندارد ها و متریال های خاص داشته باشد. به طور مثال در فرآیند هایی مانند دارویی یا غذایی نیاز است که شیرآلات مورد نظر استاندارد های بهداشتی را پاس کنند.

انتخاب شیرآلات صنعتی

خرید و انتخاب شیرآلات صنعتی

همانطور که در بالا به مواردی اشاره کردیم باید قل از خرید تجهیزات صنعتی و شیرآلات، یکسری معیار ها را در نظر بگیریم تا در نهایت تجهیزی را که در سیستم خود به کار میبریم دارای بالاترین و بهترین عملکرد را داشته باشد. اگر به دنبال خرید شیرآلات صنعتی، خرید گیت ولو ، گلوب ولو، چک ولو و … برای یک سیستم خط لوله هستید باید حتما قبل از خرید با کارشناسان تخصصی این زمینه مشورت کنید تا در نهایت برای خرید بهترین نتیجه را بگیرید.

برای اطلاع از قیمت شیرآلات صنعتی در سایز ها و متریال های مختلف، با مشاوران مجموعه ولو تجهیز تماس حاصل فرمایید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.