ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

گسکت تخت یا فلت Flate Gasket

گسکت تخت یا فلت Flate Gasket ابرازی است که بین دو قسمت تخت قرار می‌گیرد تا بتواند در اثر فشار و حرارت، درز و شکاف را در اتصالات مهم مانند لوله‌ ها، فلنج ‌ها و قطعات مکانیکی بسته و غیر قابل نشت نگه دارد. از گسکت تخت یا فلت عموماً برای قطعاتی استفاده می شود که نیاز به تنظیم زاویه ندارند. گسکت تخت یا همان گسکت فلت از موادی مانند مس، فولاد، آلومینیوم یا مواد پوششی مانند نئوپرن، پی وی ‌سی و تفلون ساخته می ‌شود. این گسکت ها عموماً به شکل دایره‌ای، مستطیل یا مربعی ساخته میشوند و در اندازه ها و ضخامت های مختلفی قابل تهیه هستند. در ادامه این بلاگ ولو تجهیز به برسی مزایای این گسکت ها میپردازیم.

مزایا گسکت فلت

مزایا و کاربرد گسکت فلت

از مهم ترین مزایای گسکت تخت یا فلت که میتوان به آن اشاره کرد، عبارت است از: مقاومت در برابر فشار و حرارت، سازگاری با محیط، کاربرد در صنایع مختلف، غیر قابل نفوذ بودن و ضد نشت بودن و قیمت مناسب این محصول در برابر طول عمر بالایی که دارد. گسکت ها باید بتوانند تحمل فشار و دمایی بالایی را داشته باشند، تا به مرور زمان مستهلک نشوند و تغییر شکل ندهند. این قطعات باید توانایی سازگاری بالایی با محیط و مواد اطراف داشته باشند و در شرایط تغییرات دما، فشار و با وجود مواد شیمیایی در محیط کار عملکرد مناسبی را ارائه دهند. گسکت فلت باید بتواند حاشیه ها و شکاف ها را به طور کامل بپوشاند تا جریان مایعات و گاز ها را به طور کامل مسدود کند. این خاصیت ضد نشت بودن از نشت مایع یا گاز در اتصالات جلوگیری می کند.

گسکت تخت تفلونی

گسکت تخت تفلونی

گسکت تفلونی یکی از پر کاربردترین انواع گسکت های از جنس پلاستیک است. این گسکت عملکرد بسیار مطلوبی در بازه دمایی 200- تا 360+ دارد. این جنس مقاومت بالایی در برابر هر گونه حلال شیمیایی نشان می دهند و فقط در برابر فری فلورین ها و مواد قلیایی ضعیف است. از دیگر ویژگی های گسکت تفلونی میتوان به عدم خاصیت چسبندگی، عایق دما بودن و قیمت مناسب آن اشاره کرد. این نوع از گسکت فلت را از مواد بازیافتی هم میتوان تهیه کرد. به طور کلی، گسکت تخت یا فلت در انواع مختلفی در صنایع مختلف استفاده می ‌شود. این محصول نقش مهمی در حفظ اتصالات و جلوگیری از نشت در سیستم‌ هایی مانند خطوط لوله‌کشی، دستگاه‌ ها و تجهیزات صنعتی و خودرو ها ایفا می‌ کند.

همیشه وجود قطعات فیک در بازار قابل پیش بینی است. این محصولات با وجود تنوع بالایی که دارند تشخیص کیفیت را برای خریدار دچار مشکل کرده اند و تنها در زمان استفاده از گسکت ها میتوان به کیفیت و کارایی آن اطمینان پیدا کرد. به همین دلیل شما میتوانید گسکت های اصل و با کیفیت را از مجموعه ی ولو تجهیز با قیمتی مقرون به صرفه خریداری نمایید. برای خرید گسکت میتوانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصب فرمایید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.