ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

گسکت لاستیکی چیست؟

گسکت لاستیکی که با نام الاستومری نیز شناخته می‌شود مانند دیگر گسکت ها برای آب بندی بین دو فلنج کاربرد دارد و در خطوط آبی استفاده می‌شود. این محصول درزبند برای پر کردن فضای خالی بین فلنج ها به کار می‌رود و با بسته شدن پیچ های فلنج، گسکت کار آب بندی را انجام داده و از نشتی سیال در سیستم جلوگیری می‌کند. واشر های لاستیکی معمولا در خطوط لوله کشی و آبی کاربرد بسیاری دارند.

این واشر ها از برش ورق های لاستیک ساخته می‌شوند و بهتر است بدانید که هم به صورت کاملا لاستیک و هم از ترکیب لاستیک و فلز ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. معمولا مدل هایی که با فلز و لاستیک ترکیب می‌شوند در فشار های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل ها به دلیل نصب آسان و سریع مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

انواع گسکت لاستیکی

انواع گسکت لاستیکی

گسکت لاستیکی در انواع مختلفی در ایران و سایر کشور ها ساخته و تولید می‌شوند. از جمله این محصولات در مدل های ضد اسید، روغنی، نسوز، سیم دار و منجید دار موجود هستند. از این گسکت ها زمانی که در سیستم نشتی جزئی سیال وجود داشته باشد استفاده می‌شود. معمولا در نشتی های جزئی از گسکت های لاستیکی Rubber steel (لاستیک به همراه حلقه فلز) برای آب بندی استفاده می‌شود.

مشخصات فنی این گسکت ها

الاستومر پلاستیک
Nitrile Nylon
Highly Saturated Nitrile Acetal
Ethylene Propylene Hytre
Fluorocarbon UHMW
Aflas PEEK (Virgin, Carbon Filled, & Glass Filled)
Neoprene PTFE
Polyurethane Virgin
Bronze Filled
Carbon Filled
Carbon / Graphite Filled

 

مزایای گسکت لاستیکی

کاربرد و مزایا

گسکت لاستیکی دارای مقاومت خیلی خوبی در برابر مواد نفتی، حرارت، مواد شیمیایی، گازها و … هستند و در انواع مقاومت های مختلف موجود هستند.

از جمله کاربرد این محصولات در پروژه های آبی، به کاربردن در آب بندی پمپ های آب، لوله کشی، اتصال دادن لوله ها به مخازن تحت فشار، آب بندی برج های آب، آب بندی و تنظیم ابزار های اندازه گیری و … می‌باشد.

در ادامه میتوانید مشخصات انواع گسکت لاستیکی که در برابر چه موادی مقاوم و در چه محدوده دمایی کاربرد دارند را مشاهده کنید.

نام نام لاتین مقاومت محدوده دمایی
وایتون FKM سوخت ها، مواد اسیدی، حلال ها، مواد نفتی، آروماتیک ها 15 تا 200
ان بی آر NBR روغن هیدرولیک، آب، بنزین، سایش، مواد نفتی 28 تا 82
ان آر NR پارگی، سایش، مواد غذایی 29 تا 60
ای پی دی ام EPDM آب گرم یا سرد، بخار اشباع، سایش، اشعه UV، ازن 40 تا 107
اس بی آر SBR الکل ها، آلدهید، حرارت آب، اسید های آلی 28 تا 76
نئوپرن CR ضربه، مواد شیمیایی، سایش 28 تا 76
سیلیکون SI نور، ازن، اسید ها، اکسیداسیون 50 تا 210
هایپالون CSM ازن، اشعه UV، هیدروکربن ها، گاز ها 28 تا 107

قیمت گسکت لاستیکی

خرید و قیمت گسکت لاستیکی

برای اطلاع از قیمت و خرید گسکت لاستیکی با پایین ترین قیمت، میتوانید با کارشناسان مجموعه ولو تجهیز تماس بگیرید. انواع گسکت لاستیکی، تخت، اسپیرال وند و … در سایز ها و متریال های مختلف در مجموعه ولوتجهیز به فروش می‌رسد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.