ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
021-33532936
021-33532936

گسکت کلینگریت چیست و انواع آن

در مقالات قبلی درباره گسکت های لاستیکی، گسکت تخت، نحوه نصب گسکت ها و … صحبت کردیم، در این مقاله از بلاگ ولوتجهیز میخواهیم به برسی واشر یا گسکت کلینگریت (klingerit) بپردازیم. درواقع کلینگرسیل طیف گسترده ای از گسکت های غیرآزبست می‌باشد که طیف وسیعی از انواع الیاف متفاوت و همچنین اتصال دهنده ها را پوشش می‌دهد.

همه مواد هایی که در کلینگرسیل به کار رفته با کنترل کیفیت بالایی ساخته می‌شود و همین باعث شده که آن را به ابزاری مطمئن و با عملکردی بالا تبدیل کند. همچنین مواد به کار رفته در ورق های نسوز، مقاومت نهایی شیمیایی را تضمین خواهد کرد و برای پاسخ به اکثر کاربرد های گسکت ساخته شده است.

کلینگریت چیست؟

گسکت کلینگریت شامل دو مفهوم، خود گسکت که به معنای درزبند و همینطور کلینگریت که به معنی مقاومت بالا و نسوز بودن می‌باشد اشاره دارد. معمولا در محل هایی از این گسکت ها استفاده می‌شود که درزگیر تحت فشار زیاد هوا یا آب بوده و نیاز به مقاومت بالا در آن قسمت از اهمیت بالایی برخوردار بوده. میزان مقاومت گسکت کلینگریت به نوع متریالی که در آن به کار رفته و ساختار آن بستگی دارد.

انواع گسکت کلینگریت

انواع گسکت کلینگریت

انواع گسکت کلینگریت در متریال و ساختار های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هرکدام از این واشر ها در بخش های مختلفی از صنعت کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرند. این واشر ها از جنس پلاستیک، مقوا، فلز، نمد و سیلیکون ساخته می‌شوند که در ادامه به برسی مدل های پرکاربرد آنها میپردازیم.

گسکت کلینگرسیل C-4408

گسکت مدل C-4408 از یک نوع ورق نسوز تولید شده که مقاومت بالایی در برابر گازها، بخار، آب، روغن، سوخت ها، الکل ها، محلول نمکی، اسید های معدنی متوسط و آلی، روان کننده ها، مبرد ها و روان کننده ها دارند. ترکیب مواد ساخته شده در این گسکت سازگاری خیلی زیادی با مواد شیمیایی دارد و همچنین از قیمت مناسبی برخوردار است که همین باعث شده در بسیاری از بخش های صنعتی مهم از آن استفاده کنند.

گسکت کلینگر C-4400

درصد زیادی از گسکت کلینگریت دارای فیبر آرامید، فیبر کربن، فایبر گلاس، فیبر های گرافیتی و یا دیگر مواد هستند اما بهتر است بدانید پرکننده های الاستومری در گسکت غیر آزبست برای اجزای اصلی ورق کاربرد دارد. اگر به دنبال تهیه یک متریال خوب برای گسکت غیر آربست همانند گسکت کلینگر 4400 هستید، باید جدا از برند گسکت، ویژگی های کاربردی آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال ورق نسوز شما باید برای نفت، گاز، آب و مواد شیمیایی خفیف مناسب باشد. یا در وارد دیگر باید بخار اشباع، گاز های بی اثر و همچنین دماهای پایین را پوشش دهد. باید جدا از این موارد به قدرت کشسانی در برابر فشار و مقایس دما، بازگشت پذیری و فشردگی گسکت نیز توجه شود.

گسکت کلینگر C-4400

کسگت کلینگر C-4430

این نوع گسکت مانند دیگر واشر ها مقاومت بالایی در برابر آب و بخار در دماهای بالا و همینطور در مقابل روغن ها، محلول های نمکی، گاز ها، هیدروکربن ها، مبرد ها و روان کننده ها دارد. یکی از ویژگی های مهم و اصلی این گسکت نسوز، الیاف مصنوعی و شیشه می‌باشد که با یکدیگر ترکیب شده اند. این واشر دارای فوایدی است که مقاومت بالا در برابر آب و بخار طراحی شده. یکی دیگر از مشخصه های گسکت کلینگریت C-4430 مقاومت بسیار بالا در برابر هیدروکربن ها می‌باشد که همین باعث شده در بخش های صنعتی مهم از آن استفاده شود.

گسکت C-4500

این واشر فشار بالا بوده و از طراحی و کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است. درواقع این گسکت کلینگریت به صورت ویژه برای استفاده کردن در محیط های قلیایی با درجه های حرارت بالا و بخار های بیش از حد گرم ساخته شده. این محصول با کارایی بالا در محیط های شیمیایی کاربرد دارد. در این واشر ها الیاف کربن و مواد افزودنی ویژه و مقاوم در برابر حرارت و همچنین NBR با یکدیگر پیوند خورده.

گسکت سیم دار کلینگریت

این نوع گسکت ها که به آنها واشر سیم دار نیز گفته می‌شود از یک نوع خاص از ورق نسوز تولید شده اند که با خاصیت نسوز بودنی که دارند توانایی تحمل دمای زیادی را دارند. برش این نوع گسکت سیم دار توسط دستگاه های CNC انجام می‌شود که همانطور که میدانید یکی از دقیق ترین روش ها برای برش می‌باشد.

گسکت سیم دار کلینگریت

خرید گسکت کلینگریت سیم دار نسوز

اگر به دنبال خرید گسکت کلینگریت سیم دار، یا همان واشر نسوز سیم دارد هستید باید ابتدا به نیاز خود در سیستمی که قرار است در آن استفاده کنید و همچنین ویژگی های هر مدل دقت زیادی داشته باشید. همانطور که میدانید هر کدام از این گسکت ها برای کاربرد های خاصی طراحی و ساخته شده اند. ممکن است که مدل هایی از آنها کاربردشان مانند هم باشد اما قطعا هر کدام مشخصات منحصر به فرد خود را دارند و بهتر است با توجه به نیاز سیستمی که داریم از آن استفاده کنیم.

قیمت ورق های نسوز کلینگریت کاملا مقرون به صرفه بوده و تیم ولو تجهیز همواره برای مشتریان خود بالاترین کیفیت این ورق ها را با پایین ترین قیمت در نظر گرفته. اگر قصد خرید گسکت کلینگریت را در هر مدل و سایزی دارید میتوانید با کارشناسان مجموعه ولوتجهیز تماس بگیرید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.